RWON fakta
Russian Warbirds of Norway er en ideell forening stiftet av flygere og eiere av tidligere USSR maskiner som i dag opereres i Norge. RWoN tilbyr display på en rekke Airshows hvert år i tillegg til å tilby medlemmer flyturer i foreningens fly.
Legg igjen en hilsen
   Hei Terje og dere alle på Russian Warbirds.Ser at dere henter inn en ny L-29 i dag. Endelig en opptur etter brannen i fjor høst.Nå blir det sikkert mange jager pilot for en dag turer.Glemmer ikke turen med deg 2013.Er og anbefale på det sterkeste. Ha fotsatt en fin sommer.Mvh Yngve. Jagerpilot for en dag var en helt fantastisk opplevelse... Tusen takk til Terje Traaholt og Russian Warbirds! Dette kan jeg virkelig anbefale! :-) Vet ikke om det var KJJ eller ADA som var over Lifjell i ettermiddag, men mine volleyball-venner sender hilsen for fin oppvisning :-)
Legg inn hilsen »
Besøk oss her

Flyplassveien 117
Tlf: 901 78 555

Se kart her »
RWON støtter:
Bli med på medlemsflyging i vår Antonov An-2 i hele sommer!

Flere ganger i sommerhalvåret arrangerer vi i Russian Warbirds medlemsflyging med vår Antonov AN-2, verdens største en-motors dobbeldekker. For en kostnad på kr 600,- får du en liten tur sammen med andre flyinteresserte. De fleste av våre medlemsflyginger foregår fra Skien flyplass Geiteryggen. Følg med på våre nettsider og vår facebook side og benytt muligheten når en av våre medlemsflyging-dager annonseres.

Ønsker du, kanskje sammen med noen andre, å ta en lengre tur, er det fullt mulig å få til. Ta kontakt på post@warbird.no med din forespørsel. Vi flyr hele sommerhalvåret (apr-okt).

Flyet tar åtte passasjerer, og sammen med to av våre erfarne flygere i cockpit får du bli med på en stor opplevelse. Vi setter en nedre aldersgrense på 6 år. Barn under 16 år, bare i følge med voksne. For å kunne delta på flyging hos oss krever vi at du meldes inn som støttemedlem. Dette ordnes samme dag som vi flyr og er inkludert i prisen.

Fakta om flyet
Antonov An-2 ( NATO-kallenavn: «Colt» ) er et ukrainsk, tidligere sovjetisk, bruksfly. An-2 var opprinnelig utviklet for bruk som landbruksfly, men har blitt brukt i en rekke roller som blant annet transportfly, ambulansefly, passasjertransport, fallskjermtransport, VIP-flyging og treningsfly. Ofte kalles den for russernes svar på Dakota DC-3, med tanke på de mangfoldige bruksområdene. Prototypen fløy første gang 31. august 1947 og An-2'en ble allerede den gang sett på som gammeldags i Vesten.

Til tross for sitt gammeldagse utseende var An-2 på mange måter et svært moderne fly for sin tid, blant annet var vingene utstyrt med slats og elektrisk drevne dobbeltspaltede flaps. Omkring 5 000 An-2 ble produsert av Antonov. I tillegg ble omkring 1 500 produsert i Kina fra 1957 som Harbin Y-5, og fra 1960 omkring 12 000 i Polen av PZL-Mielec. An-2 er fremdeles i bruk i en rekke land over hele verden, både i militære og sivile roller. Vår Antonov er bygget av PZL-Mielec i Polen og er en 1988 model. Flyet har fått registreringsbokstavene LN-KGB. Litt humoristisk og selvsagt ikke tilfeldig..!


Antonov AN-2 | 31 bilder

Facebook Twitter Epost


 Legg inn en ny kommentar

Navn:  *
Kommentar:  *
Kode:  *
 

 Kommentarer (0)

Medlemsflyging
- Jagerpilot for en dag!
- Historisk dobbeldekker!
- Akrobatikkflyging!

Hos RWON har du mulighet til å få bli med i en rekke forskjellige historiske fly.
 
Kommende airshows
Bli støttemedlem
Som støttemedlem i Russian Warbirds of Norway er du med på å bidra til å holde foreningens fly på vingene.

Gjenreising.no

Etter storbrannen som rammet RWON i september 2016 ble det opprettet en egen nettsiden. På denne siden kan du lese om veien tilbake etter brannen, samt støtte oss i oppbyggingsarbeidet.

Været i Skien
Stor skogbrannfare
Delvis skyet, 21 °C
Svak vind, 3.3 m/s fra Øst-sørøst.
0 mm nedbør.
Delvis skyet

søndag
Delvis skyet, 23 °C
Lett bris, 3.9 m/s fra Øst-sørøst.
0 mm nedbør.
Delvis skyet
Flydag Geiteryggen
Lørdag 13. august 2016 ble siste Flydagen på Geiteryggen arrangert.

Vi kommer tilbake med nærmere info om når neste flydag vil bli arrangert.